My Baltic Cruise - Summer '09
Μια Φανταστική Κρουαζιέρα στις πανέμορφες χώρες της
Βόρειας Ευρώπης!
Διαβάστε τις εντυπώσεις μας, συμβουλές και οδηγίες από αυτό το ταξίδι...

Σχετικές Φωτογραφίες:

• Στοκχόλμη

(Πατήστε τις μικρογραφίες για κανονική εμφάνιση και τα βέλη για να δείτε επόμενες - προηγούμενες)

Διαβάστε αναλυτικές πληροφορίες για την Στοκχόλμη
(στα Αγγλικά)

Διαβάστε τα νέα προγράμματα της Navihellas για κρουαζιέρες στην Βαλτική

Εν πλω, Στοκχόλμη - 3η & 4η Ημέρα...

Πρέπει να το δεις για να το πιστέψεις!
Η πρώτη γεύση από το πλοίο...
Η ώρα έιχε πάει 3 το μεσημέρι και ξεκινήσαμε να γνωρίσουμε το πλοίο. Ήταν πάνω από τις προσδοκίες μας. Απίστευτοι χώροι, απίστευτη εξυπηρέτηση και το "Cinema Under the Stars" το top σημείο του πλοίου. Το πλοίο φαινόταν ότι ήταν καινούριο (ναυπηγήθηκε το 2007 και το πρώτο του ταξίδι ξεκίνησε από τον Πειραιά) και είχαν προσέξει και την παραμικρή λεπτομέρεια. Τα εστιατόρια - μπουφέδες ήταν ήδη ανοιχτά και σερβίριζαν τους επιβάτες. Τα τζακούζι και οι πισίνες άρχισαν να γεμάνε και εμείς ψάχναμε ένα τραπέζι που να επιτρέπετε το κάπνισμα για να πιούμε ένα καφέ. Εκεί ίσως είναι και το μόνο μελανό σημείο. Οι χώροι για κάπνισμα είναι πολύ λίγοι και τις περισσότερες φορές κάθονταν κάποιοι ηλικιωμένοι που έπαιζαν χαρτιά (και δεν ήταν καπνιστές) με αποτέλεσμα οι καπνιστές (και ήμασταν πολλοί) να μην μπορούν να βρουν κάπου να καπνίσουν.

Το καζίνο τους δεν έχει να ζηλέψει κάτι από πολλά "επίγεια" καζίνο.
Το πρώτο βράδυ μας γνωρίσαμε τους σερβιτόρους μας (ένας Ιταλός και ένας Πολωνός) και το εστιατόριο όπου θα τρώγαμε το βράδυ σταθερά στο ίδιο τραπέζι. Μετά το φαγητό (ήταν θαυμάσιο) κάναμε μία βόλτα στο πλοίο για να δούμε τις εκδηλώσεις που έκαναν (show στο θέατρο -καταπληκτικό θέατρο-, πιάνο bar και 5-6 ακόμα αίθουσες με εκδηλώσεις για όλα τα γούστα) και τελικά καταλήξαμε στην Disco η οποία δυστυχώς είχε πολύ λίγο κόσμο αν και την επόμενη ημέρα δεν θα πιάναμε κάποιο λιμάνι! Οι ηλικίες των επιβατών ήταν άνω των 60 στο 50% και οι υπόλοιποι μοιράζονταν στις μικρότερες ηλικίες. Είχε ειδικούς χώρους για παιδιά ανάλογα με την ηλικία τους και είμαι σίγουρος ότι περνούσαν πολύ καλά :). Αφού ήπιαμε τα ποτά μας ήρθε η ώρα για να κάνουμε την πρώτη γνωριμία μας με το κρεββάτι μας :).

Οι χώροι του πλοίου είναι πολυτελείς και άνετοι.
Η δεύτερη μέρα μας πάνω στο πλοίο περιελάμβανε βόλτες στα υπόλοιπα μέρη του πλοίου και το μεσημεράκι μετά το φαγητό (το μεσημέρι τρώγαμε πάντα σε μπουφέ) γύρω στις 2 πήγαμε στην disco όπου είχαμε συνάντηση όλα τα μέλη της ιστοσελίδας Cruisecritic.com που είχαμε γνωριστεί εκεί μέσα. ( η ιστοσελίδα Cruisecritic.com είναι μία πολύ χρήσιμη ιστοσελίδα αλλά οι υπεύθυνοι εφαρμόζουν τους κανονισμούς όπως νομίζει καθένας. Προσωπικά με "μπαναραν" 2 φορές για ασήμαντες αφορμές και γενικά έδειξαν μία αντιπάθεια στους Έλληνες). Αφού γνωριστήκαμε και από κοντά πήγαμε για έναν 2ωρο ύπνο. Στην τηλεόραση εκτός από τα διάφορα δορυφορικά κανάλια είχαν και εκπομπές του πλοίου όπου έδιναν πληροφορίες για το λιμάνι που θα πηγαίναμε την άλλη ημέρα. Η ημέρα τελείωσε με φαγητό, ποτό και γνωριμία με κάποιους Έλληνες. Πήγαμε νωρίς για ύπνο διότι την άλλη ημέρα φτάναμε Στοκχόλμη.

Ο καιρός μας τα "ψιλοχάλασε" στην Στοκχόλμη αλλά δεν μπόρρεσε να κρύψει την ομορφιά της..
Η πανέμορφη Στοκχόλμη..
Την άλλη ημέρα (26/8) φτάσαμε στην Στοκχόλμη. Είχαμε αποφασίσει να μην πάρουμε κάποια εκδρομή του πλοίου αλλά να την περπατήσουμε μόνοι μας. Ο καιρός δυστυχώς δεν ήταν και τόσο καλός. Ψιλόβρεχε και είχε αρκετή ομίχλη. Παρόλα αυτά η Στοκχόλμη έδειχνε πανέμορφη. Γύρω στις 10:30 πήγαμε 100-150 μέτρα από το πλοίο όπου υπήρχαν και εδώ τα πλοιάρια Hop on Hop off. Ήμασταν τυχεροί γιατί το λιμάνι που δέσαμε είχε αυτήν την στάση. Υπάρχει άλλο ένα λιμάνι όπου δένουν τα κρουαζιερόπλοια αλλά δεν έχει στάση εκεί κοντα για αυτά τα πλοιάρια και πρέπει να χρησιμοποιήσετε άλλο μέσο (και εδώ οι συγκοινωνίες τους είναι εξαιρετικές). Πήραμε το πλοιάριο και μετά από μερικές στάσεις φτάσαμε στο περίφημο μουσείο Vasa. Η βροχή είχε δυναμώσει και η ουρά στα ταμεία ήταν τεράστια! Εμείς που κάναμε μόνοι μας την εκδρομή περιμέναμε στην ουρά, οι επιβάτες που είχαν παρει εκδρομή από το πλοίο έμπαιναν πιο γρήγορα. Το μουσείο ήταν ένα από τα καλύτερα αξιοθέατα που είδαμε στην κρουαζιέρα.

Το μουσείο Vasa μας μιλούσε για ένα άτυχο πλοίο το οποίο βυθίστηκε το 1628 με το που βγήκε από το λιμάνι!!
Μετά από 20 λεπτά περίπου φτάσαμε στο ταμείο όπου αγοράσαμε τα εισιτήρια. Μαζί με την είσοδο στο μουσείο πληρώσαμε και εισιτήρια για μία άλλη έκθεση σχετικά με τον Τιτανικό η οποία γινόταν λίγα μέτρα πιο μακρυά (περίπου 20 ευρώ το άτομο και για τις 2 εκθέσεις). Με την είσοδό μας στο μουσείο είδαμε το τεράστιο πλοίο το οποίο δέσποζε στην τεράστια έκθεση και ήταν τέλεια συντηρημένο. Γύρω από το πλοίο ήταν προσωπικά αντικείμενα του πληρώματος και δεκάδες αναπαραστάσεις του πλοίου από την κατασκευή του έως και την ημέρα ανέλκυσης. Το μόνο πρόβλημα ήταν με τις φωτογραφίες οι οποίες έδειχναν πολύ σκοτεινό το πλοίο διότι ήταν τεράστιο και το φλας δεν μπορούσε να το καλύψει ολόκληρο. Κάποιες επαγγελματικές μηχανές ίσως έκαναν καλύτερη δουλειά. Στο μουσείο υπάρχει μία αίθουσα όπου προβάλεται ένα φιλμάκι με την ιστορία του πλοίου σε διάφορες γλώσσες (όχι Ελληνικά πάντως). Αφου βγάλαμε δεκάδες φωτογραφίες πήγαμε στο κατάστημα με τα σουβενιρς και κάναμε τα ψώνια μας (πληρώσαμε με ευρώ αλλά πήραμε ρέστα σε Σουηδικές κορώνες, κάτι που το συναντήσαμε και σε άλλες χώρες. Δεν δέχονται ευρώ σε κέρματα!). Μετά τα ψώνια επισκεφτήκαμε την έκθεση για τον Τιτανικό στο οποίο μας έδωσαν κάποιους ηλεκτρονικούς οδηγούς με ακουστικά (σε αρκετές γλώσσες αλλά όχι στα Ελληνικά). Στην έκθεση απαγορεύονταν οι φωτογραφίες και υπήρχαν πρροσωπικά αντικείμενα επιβατών, τεράστιες φωτογραφίες και πολλές αναπαραστάσεις και φιλμάκια σε οθόνες. Μετά από 1 ώρα περίπου πήγαμε στην στάση του Hop on Hop off για να πάμε στην πόλη της Στοκχόλμης.

Η πόλη της Στοκχόλμης ήταν μία ευχάριστη έκπληξη για εμάς.
Επόμενος προορισμός ήταν το κέντρο της παλιάς πόλης. Η βροχή είχε σταματήσει αλλά τα σύννεφα κινούνταν απειλητικά πάνω από τα κεφάλια μας. Η πόλη είναι τέλεια! Όμορφα κτίρια με μικρούς γραφικούς δρόμους και εκατοντάδες μαγαζιά μικρά και μεγάλα. Μετά από μία ωραία βόλτα ανάμεσα στα όμορφα σοκάκια προχωρήσαμε προς το Βασιλικό παλάτι (Royal Palace). Ένα τεράστιο κτίριο με 608 δωμάτια και ένα μουσείο το οποίο δεν μπορέσαμε να επισκεφτούμε λόγω χρόνου. Δυστυχώς, η Στοκχόλμη αδικείται με τις λίγες ώρες επίσκεψης (4-5 ώρες μόνο) που διαθέτει το πλοίο. Πρέπει να δίνουν άλλες τόσες τουλάχιστον γιατί η Στοκχόλμη έχει πολλά μέρη για να δει κάποιος. Η βροχή είχε αρχίσει και πάλι και έτσι ξεκινήσαμε για την επιστροφή στο πλοίο και την αναχώρηση για το Ελσίνκι.

Η Στοκχόλμη είναι πανέμορφη! Ίσως η ωραιότερη πρωτεύουσα της Ευρώπης! Τα πάντα είναι οργανωμένα στην λεπτομέρεια, πεντακάθαρα και χωρίς κυκλοφοριακό πρόβλημα. Μην χάσετε το Vasa Museum!! Το μόνο πρόβλημα ήταν οι λίγες ώρες που είχαμε στην διάθεσή μας.

Αξιοθέατα που δεν επισκεφτήκαμε αλλά πιστεύουμε ότι αξίζει να επισκεφτείτε:
City Hall: Μία πανέμορφη περιοχή με το σύμβολο της Στοκχόλμης να δεσπόζει
Skansen Open Air Museum: ένα τεράστιο πάρκο για μικρούς και μεγάλους και με δυνατότητα για πολλές δραστηριότητες (πολύ κοντά στο Vasa museum)
Μας άρεσε: ΔΕΝ μας άρεσε:
· Το μουσείο Vasa
· Η παλιά πόλη
· Η καθαριότητα της πόλης
· Οι λίγες ώρες που είχαμε στην διάθεσή μας.
· Η ουρά στο μουσείο Vasa
Tips:
· Χρησιμοποιήστε τα δημόσια μέσα μεταφοράς της Στοκχόλμης.
· Να έχετε μαζί σας μικρά χαρτονομίσματα ευρώ διότι τα περισσότερα καταστήματα δίνουν ρέστα στο τοπικό νόμισμα.
· Τα Hop on Hop off πλοιάρια ή λεωφορεία είναι ο καλύτερος τρόπος για να δείτε την πόλη αν δεν σας αρέσει το περπάτημα.

Ημέρα 5η- Ελσίνκι, η πρωτεύουσα της Φιλανδίας>

(Αν θέλετε να μας ρωτήσετε κάτι που δεν αναφέρουμε στις σελίδες μας χρησιμοποιήστε την φόρμα που θα βρείτε εδώ)