My Baltic Cruise - Summer '09
Μια Φανταστική Κρουαζιέρα στις πανέμορφες χώρες της
Βόρειας Ευρώπης!
Διαβάστε τις εντυπώσεις μας, συμβουλές και οδηγίες από αυτό το ταξίδι...

Σχετικές Φωτογραφίες:

• Γκντανσκ - Μάλμπορκ

(Πατήστε τις μικρογραφίες για κανονική εμφάνιση και τα βέλη για να δείτε επόμενες - προηγούμενες)

Διαβάστε αναλυτικές πληροφορίες για το Γκντάνσκ
(στα Αγγλικά)

Διαβάστε τα νέα προγράμματα της Navihellas για κρουαζιέρες στην Βαλτική

Γκντανσκ, απλά πανέμορφο - 9η Ημέρα...

Το Γκτανσκ είναι πιο όμορφο από ότι φανταζόμασταν.
Η πρώτη γνωριμία με την πόλη του Γκντανσκ...
Έχουμε φτάσει στην 9η ημέρα της κρουαζιέρας μας και είμαστε έτοιμοι να επισκεφτούμε τον προτελευταίο προορισμό μας που είναι η πόλη του Γκντανσκ. Το Γκντασκ δεν έχει λιμάνι όπου να μπορεί να φιλοξενήσει μεγάλα κρουαζιερόπλοια. Έτσι, δέσαμε στο λιμάνι της πόλης Γκντύνια 45 χιλιόμετρα περίπου από το Γκντάνσκ. Εδώ πήραμε εκδρομή του πλοίου (κόστος 85 ευρώ το άτομο περίπου με φαγητό) με την οποία θα επισκεφτόμασταν το Γκντανσκ και το μεσαιωνικό κάστρο του Μάλμπορκ. Μπήκαμε στα λεοφωρεία και μετά από 40 λεπτά περίπου φτάσαμε στο Γκντανσκ. Τελικά, ήταν πιο όμορφο από ότι είχαμε ακούσει και διαβάσει. Σε αυτό βοήθησε και ο καιρός ο οποίος ήταν τέλειος. Λίγα σύννεφα και θερμοκρασία γύρω στους 22 βαθμούς.

Η αρχιτεκτονική του Γκντανσκ σε συνδυασμό με τα κανάλια έδιναν κάτι ξεχωριστό.
Το λεοφωρείο δεν μπορούσε να μπει στην παλιά πόλη και έτσι περπατήσαμε για 5 λεπτά περίπου μέχρι την πόλη. Από μακρυά άρχισε να φαίνεται η θαυμάσια αρχιτεκτονική αυτής της μικρής αλλά πανέμορφης πόλης. Κτίρια με διαφορετικά χρώματα και σχέδια, πλακόστρωτα δρομάκια και μαγαζιά για όλα τα γούστα συνέθεταν μία διαφορετική εικόνα από αυτές που είχαμε δει στα προηγούμενα λιμάνια. Είναι μία σχετικά καθαρή και ήσυχη πόλη και η φθηνότερη για αγορές από όσες πόλεις επισκεφτήκαμε στην Βαλτική! Η ξεναγός μας, μας έδωσε λίγη ώρα για να "χαζέψουμε" την περιοχή και για να κάνουμε τις αγορές μας. Κάποια καταστήματα είχαν και προσφορές για τους επιβάτες κρουαζιερόπλοιων της Princess. Τραβήξαμε τις φωτογραφίες μας, κάναμε τα ψώνια μας και συνγκεντωθήκαμε για να επισκεφτούμε την εκκλησία St. Mary's Church (Kosciol Mariacki)

St. Mary's Church, η μεγαλύτερη εκκλησία του κόσμου από τούβλα.
Η εκκλησία της St. Mary θεωρείτε η μεγαλύτερη εκκλησία του κόσμου από τούβλα. Πράγματι, κάπως έτσι πρέπει να είνα διότι ήταν θεόρατη! Την είδαμε λίγο στο εξωτερικό της και προχωρήσαμε μέσα. Οι καθολικές εκκλησίες ως γνωστόν δεν έχουν τον πλούσιο διάκοσμο των Ορθόδοξων αλλά αυτή είχε κάποια πολύ ενδιαφέροντα σημεία. Στο ιερό δέσποζε ο τεράστιος Εσταυρωμένος και πάνω από την είσοδο το τεράστιο εκκλησιαστικό όργανο. Γύρω, γύρω διάφορα αγάλματα, πίνακες και επιγραφές που μαρτυρούσαν τι είχε περάσει αυτή η πολύπαθη χώρα όλα αυτά τα χρόνια. Μετά την εκκλησία είχαμε πάλι ελεύθερο χρόνο για να περπατήσουμε κατά μήκος του μεγάλου καναλιού (και το Γκντανσκ είναι γεμάτο κανάλια). Κατά μήκος του καναλιού υπήρχαν πολλοί πάγκοι και καταστήματα με σουβενίρς ενώ υπήρχαν και πλοιάρια για μία βόλτα στα κανάλια (ιδιαίτερη εντύπωση μας έκανε ένα "πειρατικό"!). Η γνωριμία με το Γκντανσκ κράτησε περίπου 3,5 ώρες και είμαστε έτοιμοι να πάμε στο Μάλμπορκ για να δούμε το ομώνυμο κάστρο.

Το κάστρο του Μάλμπορκ σε γύριζε σε άλλες εποχές.
Το Μάλμπορκ ήταν αρκετά μακρυά από το Γκντανσκ (περίπου 50 λεπτά με το λεοφωρείο) κάτι που μας ψιλοκούρασε. Ανταμειφθήκαμε όταν φτάσαμε! Ένα μεγάλο κάστρο τέλεια διατηρημένο (αν και είχε πάθει μεγάλες καταστροφές από τους Ναζί και αυτό) σου θύμιζε ταινίες εποχής όπως ο Ρομπέν των δασών!! Εκεί μας περίμενε ένας άλλος ξεναγός και περάσαμε την βαριά κενρική είσοδο για να δούμε το εσωτερικό του κάστρου. Είδαμε πολλά δωμάτια και ακούσαμε ιστορίες για τους ιδιοκτήτες του κάστρου και των υπηκόων τους. Η ξενάγηση κράτησε πάνω από 1 ώρα και είχαμε αρχίσει να κουραζόμαστε. Δίπλα στο κάστρο ήταν το εστιατόριο όπου θα τρώγαμε. Ένα όμορφο εστιατόριο με διάκοσμο σχετικό με το κάστρο. Τρεις (όμορφες) κοπελιές από μία Πολωνική ακαδημία της περιοχής έπαιζαν κλασσική μουσική και το φαγητό (αντίθετα με της Αγ. Πετρούπολης) ήταν θαυμάσιο! Αφού φάγαμε και ήπιαμε τις μπύρες μας πήραμε τον δρόμο της επιστροφής για το πλοίο (1 ώρα από το Μάλμπορκ).

Το Γκντασκ ήταν μία πολύ ευχάριστη έκληξη για εμάς! Όμορφο, ήσυχο σε χαλάρωνε και είναι μία πόλη που θα ήθελες να επισκεφτείς και πάλι. Κρίμα που δεν είχαμε περισσότερη ώρα στην διάθεσή μας να κάναμε μία βόλτα με το πειρατικό στα κανάλια! Το κάστρο του Μάλμπορκ πανέμορφο, σε γύρναγε σε άλλες εποχές αλλά κουραστήκαμε στο πήγαινε - έλα.

Αξιοθέατα που δεν επισκεφτήκαμε αλλά πιστεύουμε ότι αξίζει να επισκεφτείτε:
Το Sopot, ένα όμορφο λιμάνι ανάμεσα στην Γκντύνια και το Γκντανσκ.
Μας άρεσε: ΔΕΝ μας άρεσε:
· Η ομορφιά της πόλης.
· Το ωραίο φαγητό στο εστιατόριο του Μάλμπορκ
· Οι πολύ καλές τιμές!
· Το πειρατικό!!.
· Η διαδρομή προς (και η επιστροφή) το Μάλμπορκ .
· Που δεν είχαμε περισσότερες ώρες στο Γκντανσκ
Tips:
· Αν δεν συμπαθείτε τα κάστρα αποφύγετε το Μάλμπορκ και περάστε περισσότερες ώρες στο Γκντανσκ.
· Κρατήστε τα χρήματά σας για να κάνετε εδώ τα περισσότερα ψώνια σας. Είναι το φθηνότερο λιμάνι από τα υπόλοιπα της Βαλτικής!
· Αν θέλετε να δείτε μόνο το Γντανσκ μην πάρετε οργανωμένη εκδρομή. Το πλοίο διαθέτει λεοφωρεία (35 ευρώτο άτομο) που σας πάνε και σας φέρνουν από το Γντανσκ χωρίς ξεναγό. Είναι εύκολο στην περιήγηση. Απλώς μαζέψτε πληροφορίες για την πόλη και την ιστορία της από το ίντερνετ.
· Όπως σε όλα τα λιμάνια, προσέξτε τις τσάντες και τα πορτοφόλια σας.

Ημέρα 10η - Εν Πλω, Ημέρα 11η - Όσλο>

(Αν θέλετε να μας ρωτήσετε κάτι που δεν αναφέρουμε στις σελίδες μας χρησιμοποιήστε την φόρμα που θα βρείτε εδώ)